събота, 29 март 2014 г.

Лучена яхния с месо


Днес ви предлагам стъпка по стъпка един вариант за приготвяне на лучена яхния с пилешко месо. Използвала съм  стар кромид лук, но ястието може да се сготви и с пресен лук. Много е вкусно и ароматно и в двата си варианта. Ето какви продукти са необходими за приготвянето му:

700-800 гр. нарязано на порции пилешко месо - аз съм използвала обезкостени бутчета, но можете да сготвите яхнията с каквото месо предпочитате;
70 мл. олио;
парче целина;
1-2 моркова
1 кг. кромид лук;
2 чаени лъжички червен пипер;
2 бр. дафинов лист;
5-6 зрънца бахар;
1/2 буркан домати консерва;
2 пълни супени лъжици брашно;
магданоз;
листа от целина;
сол.
Нарязаното на порции месо се запържва леко от всички страни.
Прибавят се морковите и целината, нарязани на парчета, посолява се и се покрива с вода.
Вари се до почти пълна готовност на месото. Аз съм използвала тенджера под налягане и съм варила 15 минути. 
Лукът се обелва, измива и нарязва на по-едро:

Прибавя се към почти свареното месо заедно с червения пипер, дафиновия лист и бахара. Ако е необходино, се долива още малко вода, но внимавайте да не стане много водно.

В тенджерата под налягане се вари още 5 минути и добива този вид:

Добавят се доматите, с размитото в тях брашно, магданоза и листата целина и ястието се доварява на слаб огън и без капак още 10 минути. Ето го вече в готов вид:

В блога можете да намерите и други рецепти за приготвяне на вкусни яхнии:

Това е всичко. Да ви е сладко.






Няма коментари:

Публикуване на коментар