четвъртък, 29 август 2013 г.

Чушки с доматен сос


Ето още една рецепта от моето детство. Най-много я обичам, когато е приготвена с печени червени пиперки. Както и за чушките бюрек предпочитам печенето да е в чушкопек, защото тогава пиперките остават по-стегнати. 

За приготвянето на това ястие, напомнящо ми с аромата си на мамината кухня, съм използвала:
12 бр. печени червени пиперки;
1,2 кг. добре узрели домати;
1 голяма глава кромид лук;
4 скилидки чесън;
1 връзка магданоз;
брашно за изпържване на пиперките;
сол;
захар;
олио.


Чушките се почистват от дръжките и семките, изпичат се и се обелват. Аз пека обикновено в този сезон по-голямо количество чушки (около 3 кг.), слагам ги в тенджера и, когато изстинат, ги съхранявам така необелени в хладилник. Използвам ги за различни ястия: пържени с доматен сос, бюрек, миш-маш, или правя салати с тях.




Ситно нарязаният лук се задушава в 50 - 60 мл. олио и се прибавят предварително рендосаните домати.

Така подготвеният сос се изварява на тих огън и с разбъркване до достигане на желаната гъстота. Овкусява се със сол, захар и ситно нарязания чесън, вари се още 5 минути, прибавя се нарязаният магданоз и сосът е готов. Аз съм изварявала този сос около 40 минути и съм го овкусила с 1 чаена лъжичка сол и 1 супена лъжица захар. Захарта е една от тайните на хубавия доматен сос. Чрез нея неутрализира киселостта на доматите и се получава чудесен вкусов баланс. В края на приготвянето сосът изглеждаше така:

Чушките се осоляват, овалват се в брашно и се пържат от двете страни до придобиване на златиста коричка:

Друг вариант, по-близък до здравословното хранене, е чушките да не се пържат, а да се нарежат на парчета и да се добавят към готовия доматен сос, но класическият вариант е с пържени чушки. Ето моето готово ястие:

А ето и порция от него:

Надявам се да ви е харесало и...да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар