неделя, 23 февруари 2014 г.

Фасул с печени чушки и домати на фурна или "Онова фасулче"

От много време не съм публикувала рецепти... Не че нямам какво да споделя, но все нещо се случва. Благодаря на тези, които въпреки това продължават да ме четат. И така, днес, на Месни заговезни, вместо да ви предложа рецепта за пържоли, аз публикувам една моя авторска рецепта за постно ястие: "Фасул с печени чушки и домати на фурна", или, както го нарича дъщеря ми, "Онова фасулче". Успокоявам се, че след седмица започват Великденските пости, а "фасулчето" е много подходящо за тогава. 

Ето какви продукти съм използвала:
400 г. злял фасул;
3 глави кромид лук;
2 пълни чаени лъжички червен пипер;
сух джоден;
сол;
1 буркан печени чушки и домати консерва, които съм си приготвила през есента по тази рецепта, а вие можете да използвате консервирани поотделно чушки, домати и да добавите магданоз;
100 мл. олио или зехтин.
Фасулът се накисва, изплаква и се вари, като след завиране се излива първата вода, изплаква се още веднъж и тогава се започва същинското варене. Аз използвам тенджера под налягане и варя фасула 25 - 30 мин.

Свареният фасул се изцежда от водата, като се запазват 250 мл. и се изсипва в подходяща тава. Лукът се нарязва на по-едри полукръгове и се добавя.





Добавят се джодженът, солта и червеният пипер.

Отгоре се изсипва бурканът с чушки и домати, олиото и 250 мл. вода от варенето. Всичко се разбърква добре.




Ястието се поставя във фурната.


Пече се на 200 градуса около 1 час.



Много върви с туршийка, но мисля, че ще е вкусно и със зелена салата и пресен чесън. Сега обаче ви  предлагам да опитате "фасулчето" с туршия от карфиол и моркови (последен буркан), приготвена с аспирин като тази рецепта:


Това е всичко. Да ви е сладко.

Няма коментари:

Публикуване на коментар