събота, 27 октомври 2012 г.

Кекс

 Рецептата за този кекс ми предаде моята майка. Тук ще се опитам да опиша всички тънкости по приготвянето му и ви обещавам, че, ако ги спазите, ще се насладите на още едно кулинарно удоволствие.
Време за приготвяне: 1 час и 15 мин.

Необходими продукти:
4 яйца;
2 чаши захар;
1/2 чаша олио;
1 чаша кисело мляко;
2 чаши брашно;
1 бакпулвер;
2 праха ванилия;
пожелание: какао, ядки.
(чаша - 200 мл.)
Яйцата и киселото мляко трябва да са със стайна температура.

Белтъците се отделят от жълтъците. Белтъците с половината захар се разбиват на сняг. Жълтъците с останалата захар и олиото се разбиват добре с миксера. Към тях се прибавя киселото мляко и брашното. Взема се дървена лъжица и с нея леко се смесват белтъците и жълтъчната смес. Добавя се ванилията. През това време фурната е включена и се е нагряла (при мен на 180 градуса, решетка в средата и вентилатор). Сместа се изсипва във кексовата форма. Ако ще се оцветява с какао, 1/4 от сместа се оставя, оцветява, изсипва се върху другата смес и, с помощта на лъжица, с спираловидни движения, се смесва. Така се смесват и ядки. Днес аз направих лимонов кекс: с лимонова есенция и настъргана лимонова кора. Преди да го сложа във фурната изглеждаше така:

Аз пека този кекс около 40 мин. на 180 градуса до "суха клечка". Това е резултатът днес:

Това е след като го извадих от формата и го наръсих с пудра захар (вие можете да го залеете с шоколад):
Кекс

А тук е нарязан:
Кексът е невероятен. Опитайте го, инпровизирайте в подробностите и ми пишете.


Няма коментари:

Публикуване на коментар