неделя, 17 февруари 2013 г.

"Раковинки" от изварено тесто


Това са едни чудни сладки. Преди време съм ги срещала в български вариант, приготвени със сирене "Крема", но на мен лично повече ми харесва руския вариант с извара. Рецептата съм взела оттук: http://www.povarenok.ru/recipes/show/59028/ и съм запазила името. На други места съм ги срещала като "Изварени ушички", но "Раковинки" ми харесва повече.

Необходими продукти:
250 гр. извара (желателно е изварата да не е много течна);
100 гр. меко масло;
250 гр. брашно;
1 пак. бакпулвер (10 гр.);
захар за овалване на сладките (около 150 гр.).

Изварата и маслото се стриват заедно. Брашното се пресява и са смесва с бакпулвера. Към изварено-маслената смес се добавя по малко брашно до получаване на гладко, не залепващо по ръцете тесто. В зависимост от изварата може да е необходимо по-малко или повече брашно. Ето моето готово тесто:
Тестото се завива с полиетиленово фолио и се оставя в хладилника поне за 30 мин., но можете да си го приготвите и от днес за утре. Изважда се и се разточва на кора с дебелина около 0,5 см.С чаша с диаметър 5-6 см. се изрязват кръгове, които се притискат от едната страна върху чиния със захар, сгъват се веднъж със захарта навътре и пак се притискат от едната страна към захарта. Сгъват се още веднъж, пак със захарта навътре, притискат се трети път от едната страна към захарта и се редят в покрита с хартия за печене тава на разстояние една от друга и с неозахарената страна надолу:
Така приготвените раковинки веднага (иначе захарта се оводнява и губят добрия си външен вид) се слагат да се пекат в предварително загряна на 200 градуса фурна за около 20 мин. Аз ги пека на третата степен отдолу нагоре (около средата на фурната) с включен вентилатор. 
От дозата по-горе излизат около 30 сладки. Подходящи са за всякакви поводи, не са трудни за работа, а са много ефектни и на външен вид и на вкус. Опитайте ги.


Няма коментари:

Публикуване на коментар