събота, 4 май 2013 г.

Плетен Великденки козунак с орехов пълнеж


Предлагам ви един друг вариант на плетен козунак с плънка. Тестото е същото като при предишната публикувана от мен рецепта за домашен великденски козунак, но тук съм направила само един от цялото тесто, като съм сложила една много интересна на вкус плънка.

Продукти за плънката (за тесто умесено с 1 кг. брашно):
1/2 чаша захар;
1/2 чаша прясно мляко;
1 чаша смлени орехи.

В подходящ съд стопяваме захарта до светъл карамел:




Прибавяме прясното мляко и орехите до получаването на гъста каша. Охлаждаме пълнежа:



Разделяме тестото на четири равни части. Всяко парче намазняваме с олио и разточваме на правоъгълник и намазваме с 1/4 от плънката.

Навиваме тестото на руло по дължина, усукваме го и го разтегляме:



Оплитаме готовите 4 парчета в кръгла форма:

Поставяме я в дълбок съд за печене. Аз съм използвала иенска тенджера, предварително облицована отвътре с хартия за печене.

Оставяме на топло да втаса до удвоявяне на обема:



Втасалият козунак мажем с разбит белтък, поръсваме със захар и украсяваме с ядки:

Печем на умерена температура (150 -160 градуса) като внимаваме да не прегори. Аз съм пекла на 150 градуса и вентилатор през по-голямата част от времето само на долно нагряване.


Не мога да ви покажа парче, защото този козунак е за утрешната Великденска закуска, но ви уверявам, че тази плънка е фантастична!

 Ако предпочитате, можете да си направите 2 малки козунака с плънка. Тогава ще ги изпечете по-лесно, но пък големият е толкова празничен!

2 коментара:

  1. Страхотни рецепти!Направо да си оближеш пръстите! Продължавайте все така редовно да качвате :) Ще препоръчам този блог на мои познати.

    ОтговорИзтриване
  2. Много благодаря за добрите думи! Това ми показва че има полза от този мой любителски блог!

    ОтговорИзтриване